neděle 11. ledna 2015

Super snadná a rychlá krémová mrkvová polévka s kari

Krásnou neděli přeji!

Nevím jak je to u Vás, ale já si letos připadám jak sněhulák. Ačkoliv je třeba venku jen lehce pod nulou, mám pocit, že jsem minimálně v Rusku a je mi neskutečná zima. Venku, v MHD, ve škole (potvory málo topí!), zkrátka všude. Mám na sobě vždy milion vrstev oblečení a stejně mrznu. Dřív mi bývalo často spíše horko, ale teď? Zima, zima a nic jiného. Asi jsem divná. Určitě jsem divná, protože kdo z Vás sedí ve škole v zimní bundě a stejně mu běhá zimou mráz po zádech? :D Já jo, bohužel.... :D

A co je jedna z nejlepších věcí, když přijdete vymrzlí domů? Správně, něco horkého a pokud možno tekutého, v dnešním případě super jednoduchá a rychlá polévka. :)



Tak jdeme na to!

Ingredience na jednu porci:

2 menší mrkve
jedna malá brambora
půl menší cibule
olej/máslo
1/4 litru vývaru (zeleninový)
trocha mléka/smetany
kari, sůl, případně pepř
+
strouhaný sýr dle chuti, semínka (slunečnicová, dýňová...)

1. Nakrájíme si cibulku na drobno a zlehka ji na oleji/másle osmažíme.

2. Přidáme oloupanou a na kousky nakrájenou zeleninu, chviličku ji necháme na cibulce orestovat (minutka stačí), pak přidáme dle chuti kari, promícháme a zalijeme vývarem (250 ml vody a půl kostky zeleninového bujónu, pokud nemáte domácí), přikryjeme pokličkou a vaříme do změknutí.

3. Jakmile je zelenina měkká, rozmixujeme všechno do hladkého krému a přidáme trošku mléka nebo smetany na zjemnění, už jen lehce zahříváme a dosolíme podle chuti. Případně ještě přidáme kari, pokud je potřeba nebo pepř, záleží na Vašich preferencích. :)

4. Důkladně promícháme a je hotovo! Teď už si jen nachystat pořádně velkou misku, zasypat polévku řádnou porcí sýra a pokud chcete i semínky (doporučuji!) a pustit se do toho! :)

Pokud máte velký hlad, můžete si k polévce vzít i kousek dobrého čerstvého pečiva. :)


Já jsem si ji moc oblíbila a dělám ji velmi často. Jednou jsem dokonce přidala i kousek květáku, co mi zbyl a byla taky skvělá! Poměry surovin jsou spíše orientační, někdo má rád hustší polévky, někdo méně... je to jen na Vás, jak si vše upravíte, přeci jen, ani mrkve nejsou všechny stejně velké... ;) V podstatě se na tom nedá nic zkazit, pokud chcete hustotu korigovat, rozmixujte v mixéru nejprve zeleninu s trochou vývaru a poté vývar postupně dle potřeby přidávejte.

Pokud jsem Vás dneska dostatečně zlákala a polévku vyzkoušíte, určitě mi dejte vědět, jak Vám chutnala! :)

PS: Kdyby záleželo na mně, tak jsou teď články častěji, ale bohužel nám nastal ve škole trošku teror a nevím, co dělat dřív. Ale doufám, že pokud přežiji příští týden, bude to všechno za mnou a já budu mít zase dostatek času na věci, co mě baví, což je samozřejmě i blog a psaní článků pro Vás. :)

Přeji Vám krásnou a pohodovou neděli!
Teplu zdar! :D

D.


6 komentářů:

  1. Polévka vypadá dobře. My jsme ji vždycky dělali se zázvorem a ten já moc nemusím, takže s kari určitěvyzkouším. Díky. Je potřeba ty semínka opražit než je nasypeš do polívky?
    Se školou se moc nestresuj. Nech si to na vejšku. To bude teprv teror :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Já zázvor taky nemusím, třeba čaj s čerstvým zázvorem mi vůbec nechutná, moc to pálí a moje mamka ho naopak miluje... :) Já jsem je nepražila, ale pokud máš čas a chuť si je ještě opražit, směle do toho, myslím, že tím nic nezkazíš, ba naopak...:)
      Děkuji za podporu, už mi to učení leze krkem a to mám ještě většinu před sebou...:( Zatím největším strašákem je pro mě maturita, která mě čeká za rok.
      D.

      Vymazat
  2. Na tento recept se chystám už dlouho, tvoje podání je obzvlášť lákavé, už jen přemluvit mamku, aby ji uvařila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! Pokud Tě láká, tak směle do ní! ;) A pokud mamka nebe chtít, klidně se do ní pusť sama, není na ní co zkazit, je to jednoduché a raz dva hotové. ;)
      D.

      Vymazat
  3. Já jsem pořád ještě těm mkrvovým jídlům nepřišla na chuť :( tak snad se to teď povede :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu držet palce! Pak dej určitě vědět. :D Já když jsem si dělala podle nějakého receptu svou první mrkvovou polévku, vypadala to spíš jako dětská výživa a byl tam česnek, moc mi to dohromady nejelo, chuť mrkve byla strašně výrazná a sladká no a ten česnek k tomu...Ne, to nebylo nic pro mě, ale tohle můžu fakt často. ;)
      D.

      Vymazat